پایگاه خبری خبریفا

اخبار لحظه ای ایران و جهان

پایگاه خبری خبریفا

اخبار لحظه ای ایران و جهان

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۰ ب.ظ


روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

 

شاید اولین سوالی که متقاضیان یادگیری زبان از خود می‌پرسند این است که کدام نوع از دوره آموزش زبان انگلیسی برای آن‌ها بهتر است؟ یا این که بهترین روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟ اگر این سوال را از افراد نابلد بپرسید و یا در سایت‌های نامعتبر موجود در اینترنت جست و جو کنید، شاید متدهایی مانند تماشا کردن بهترین فیلم زبان انگلیسی، خواندن کتاب‌ها، مجلات و صفحات اینترنتی، صحبت کردن با دوستان مجازی به زبان انگلیسی و خیلی موارد دیگر را به شما پیشنهاد کنند.

 

 

 


 

اما باید بدانید که تمامی این روش‌ها، تنها مکمل زبان انگلیسی هستند و برای یادگیری کامل، نباید صرفا از این متدها استفاده کنید. این روزها روش‌های بسیار زیادی برای آموزش زبان وجود دارد که انتخاب بین آن‌ها، کاملا به خود شما بستگی دارد. این که شما چقدر زمان در روز می‌توانید برای یادگیری زبان بگذارید و به طور کلی چه نوع آدمی هستید در انتخاب بین این روش‌ها تاثیرگذار است.منبع 

 

 

 

آموزش انگلیسی به کودکان با بازی

یکی از بهترین روش­‌های خلاقانه­ برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسال استفاده از بازی­‌های متنوع است. بازی­‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن یادگیری هستند، چراکه نه تنها حس رقابت آن­ها را تقویت می­‌کنند بلکه داشتن هدف و تلاش برای دستیابی به آن را یاد می­‌گیرند. با برنده شدن در بازی، کودک احساس می‌­کند کار مهمی انجام داده و موفق شده است.

اگر آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی جزء درس‌­های اضافه تلقی شود ممکن است تمایلی برای یادگیری از خود نشان ندهند. پس بهتر است همانند فعالیت‌­های خارج مدرسه مثل ورزش یا رقص در نظر گرفته شود تا کمتر حس درس و کار عملی داشته باشند. بازی­ برای هر سنی نشاط آور است و کودکان نیز عاشق بازی کردن هستند. اگر پدر و مادری هستید که می‌خواهید زبان انگلیسی را به فرزندتان آموزش دهید حتما آن را به شکل یک بازی مفرح طراحی کنید.

بازی‌های مناسب برای آموزش انگلیسی به کودکان

بازی‌­های زیادی وجود دارد که می­‌توان در کلاس یا منزل انجام داد، در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین‌­ها را معرفی می­‌کنیم:

  • بازی فوق العاده Simon Says:  این بازی برای تمرین مهارت­های گوش دادن کودکان بسیار عالی است. می­توانید برای آموزش بخش‌­­های مختلف بدن(“Simon says touch your head“) و حروف اضافه (“Simon says put your foot on your chair”) از آن استفاده کنید.
  • بازی جذاب Mother May I: این بازی برای تمرین مهارت اسپیکینگ و یادگیری صفات مختلف و اغلب برای کودکان دبستانی استفاده می‌­شود.
  • بازی زیبای Memory: این بازی برای یادگیری واژگان بسیار عالی است. سعی کنید یک واژه را روی یک کارت بنویسید و تصویر آن را روی دیگر کارت بکشید، یا واژه­‌های مترادف و متضاد را روی دو کارت مختلف بنویسید. سپس تمام کارت­‌های روی میز قرار دهید و از کودکان بخواهید با توجه به عکس روی کارت، آن واژه را حدس بزنند. منبع 

 

کلاس زبان آنلاین؛ تغییر سبک زندگی

کلاس زبان آنلاین می‌تونه سبک زندگیت رو تغییر بده!

حتما برای یک بار هم که شده، تجربه رفت‌وآمد به آموزشگاه زبان یا منزل استاد زبان خصوصی رو داشتی. حتما تجربه کردی که رفت‌وآمد به کلاس زبان و موندن در ترافیک، چقدر انرژی می‌گیره و حتی گاهی آدم رو دلزده می‌کنه! به‌ویژه در روزهای کرونایی که باید از رفت‌وآمد به مکان‌های شلوغ، خودداری کنیم. الان که بیشتر وقتت رو توی خونه هستی، فرصت خیلی خوبی داری که به کارهای عقب‌افتاده رسیدگی کنی،؛ مثل آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه‌ای. بدون اینکه متوجه گذر زمان بشی، یک روز می‌بینی که ۷ ماه گذشته و یک مدرک قشنگ روی دیوار اتاقته.

خوبی کلاس زبان آنلاین اینه که می‌تونی در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین استادها رو بررسی کنی و بهترینشون رو انتخاب کنی. حتی می‌تونی به‌صورت رایگان، استادهای موردنظرت رو آزمایش کنی و استادی رو انتخاب کنی که کاملا با روحیاتت سازگاره. استاد سخت‌گیر، استاد مهربون، استاد آزمون‌ آیلتس یا حتی استاد با لهجه آمریکایی!

حتی تعداد بسیاری استاد زبان آنلاین در لینگوتاک وجود دارن که برای شروع تدریس آنلاین، جلسه اول رو رایگان برگزار می‌کنن. می‌تونی همین حالا جلسه اولت کلاس زبان آنلاین رو به صورت رایگان تجربه کنی. هیچ‌وقت به تجربه‌های جدید، "نه" نگو! اگه راضیت نکرد، برو سراغ تجربه بعدی. دنیا برای ماجراجوها، جای هیجان‌انگیزتریه!

آموزش آنلاین زبان انگلیسی؛ می‌دونیم که تقصیر شما نیست

اگه همین الان به بغل‌دستیت بگی که هیچوقت نتونستی کلاس زبان انگلیسیت رو ادامه بدی، به احتمال ۹۹% می‌گه: "حتما اراده قوی نداشتی و ادامه ندادی!"

اما خودت می‌دونی که بین جلسه‌هات فاصله افتاده. نتونستی بری آموزشگاه، سر کار بودی، جشن بودی، استاد نیومد یا اصلا ترم دانشگاهت شروع شد. اگه واقع‌بین باشی، متوجه می‌شی که همه‌اش تقصیر شما نیست! منطقی نیست که تمام برنامه‌های زندگیت رو بر اساس زمان‌بندی کلاس زبان انگلیسی تنظیم کنی.

اما تا حالا فکر کردی که اگر زمان‌بندی کلاس زبان رو خودت انجام می‌دادی، چه اتفاقی می‌افتاد؟ توی کلاس زبان آنلاین انگلیسی، همین طوره. تصور کن که برای هفته آینده به مهمونی دعوت شدی و به استاد می‌گی که نمی‌تونی سر کلاس زبان آنلاین انگلیسی حاضر باشی. استاد هم با خوش‌رویی قبول کنه و زمان جلسه آینده شما رو به زبان‌آموز دیگه‌ای اختصاص می‌ده، بدون اینکه از شما هزینه بگیره. اینطوری هم شما راحتی و هم استاد زبان آنلاین!

هدفت آیلتس باشه، تافل، مهاجرت و... هیچ فرقی نمی‌کنه! در کلاس آنلاین زبان انگلیسی لینگوتاک می‌تونی خودت زمان کلاس‌هات رو از تقویم تدریس آنلاین استاد انتخاب کنی. پیشنهاد می‌کنیم همین الان زمان اولین جلسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی رو از تقویم تدریس آنلاین استادت انتخاب کنی تا حس خوب قدرت و کنترل زمان رو تجربه کنی!

آموزش زبان انگلیسی وقتی در محیط باشی عملی است.

زبان فرّار است.

این دو مورد، از رایج‌ترین نکاتی هستند که همیشه در کنار بحث آموزش زبان انگلیسی می‌شنویم.

منظور از فرّار بودن، معمولاً این است که همه‌ی این حرف‌هایی را که الان نمی‌دانم، قبلاً می‌دانسته‌ام و منظور از بودن در محیط این است که اگر یک بار فرصت یک مسافرت کوتاه یکی دو ساله به غرب جهان برایم ایجاد شده بود، الان انگلیسی را روان‌تر از زبان مادری‌ام حرف می‌زدم!

اجازه بدهید که صادق باشیم و بگوییم، ما هم مثل خیلی از افراد دیگر، دو نکته‌ای را که در مورد آموزش زبان انگلیسی مطرح شد، قبول داریم.

اما در دنیای امروز، معنای در محیط بودن، قطعاً نمی‌تواند به حضور در یک کشور انگلیسی زبان محدود باشد.

در محیط بودن، بیشتر به این معناست که ما در معرض کلمات و واژه‌ها و صداها و تصویرها به زبان مد نظر خود باشیم.

البته عده‌ای می‌گویند که نه! حرف زدن مهم است.

باید کسی باشد که با او حرف بزنم!

واقعیت این است که اکثر ما در شنیدن و خواندن به زبان انگلیسی که انرژی کمتری می‌برد، تنبل هستیم.

پس خودمان را فریب ندهیم و بپذیریم که در حرف زدن (که هم نیازمند فکر کردن و جمله‌سازی و هم نیازمند تکان دادن یک عضو ۶۰ -۷۰ گرمی است!) از آن هم تنبل‌تر خواهیم بود!

خط مشی متمم در مورد زبان چیست؟

ما مشخصاً اصرار داریم کسی که زبان انگلیسی نمی‌داند، باید بتواند به خوبی و بدون مشکل، از آموزش‌های مدیریتی و مهارتی متمم استفاده کند.

این نخستین دغدغه‌ی ماست.

اما هدف متمم، هرگز استفاده از خلاء ناآشنایی با زبان انگلیسی نبوده است.

به این معنا که ما باور داریم، تسلط کامل بر زبان انگلیسی، باز هم، باعث نمی‌شود که کسی بگوید متمم برایش کارایی ندارد.

چون محتوای متمم، از جنس ترجمه نیست که سایت‌های انگلیسی زبان را – برای مخاطب مسلط به زبان انگلیسی – رقیب خود بداند.

اما از سوی دیگر، علاقه داریم که مخاطبان متمم، در صورتی که علاقه و تمایل دارند، تسلط خود را بر زبان انگلیسی به صورت مستمر، بهبود ببخشند.منبع

 

همه ما می‌دانیم زبان اولین و بهترین روش برای برقراری ارتباط میان انسان ها است. بد نیست بدانیم که امروزه در جهان بیش هفت هزار زبان وجود دارد .

باید توجه شود که در این بین تفاوتی بزرگی میان زبان و گویش وجود دارد چرا که یک زبان کلیت بیشتری دارد و می‌تواند شامل چندین گویش باشد.

مناطق جغرافیایی متفاوت در یک زبان شامل گویش های متفاوت از همان زبان می باشند مثلا در کشور عزیزمان ایران چندین زبان و گویش مختلف دیده می شود یا در کشور های دیگر هم همین حالت مشاهده می گردد.

همان طور که می دانیم موضوع فوق برای زبان انگلیسی نیز صادق است در حقیقت زبان انگلیسی تقسیم بندی های خود را دارد و خود نیز شامل چندین گویش متفات می شود. در مجموع مشخص شد که زبان در برقراری ارتباط نقش اصلی را بازی می‌کند پس همین جا به راحتی می توان به رابطه مستقیم تاثیردانستن یک زبان تازه در مشاغل اینده فرد پی برد، بهتر است این طور بگوییم که تصور کنید شما در مهارت و تخصص خود از موفقیت و توانایی به سزایی برخوردار هستید و حال چه در جهت ارتقا شغلی و چه در جهت به روز نگهداشتن آن و یا حتی طی مدارج عالی تر نیاز به برقراری ارتباط با دنیا دارید پس چیزی که اینجا مهم است چگونگی برقراری ارتباط موثر و فهم صحیح بین طرفین است که کلید آن مسلط بودن به یک زبان بین المللی است . تصور کنید شما برای یک کنفرانس یا همایش کاری یا علمی قصد سفر به کشور دیگری را دارید و چنانچه بتوانید به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنید و آن را درک کنید آن همایش یا کنفرانس نتیجه مطلوب و دلخواهی را برای شما به ارمغان خواهد آورد . چنانچه شما از سطح مهارت زبانی نه چندان خوبی برخوردار باشید فرصت خود را از دست خواهید داد .‌مثال های بسیار زیادی می توان از ارتباط بین دانستن زبان انگلیسی و اثر گذاری آن بر مشاغل اینده افراد پیدا کرد که ذکر انها از عهده این نوشته خارج است اما بیایید در مورد اهمیت و مزیت دانستن زبان انگلیسی در بازار کار صحبت کنیم: اما از همه مهم تر برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی باید چیکار کنیم ؟

 

مزیت های تسلط به زبان انگلیسی بر موفقیت شغلی

در صورت تسلط شما بر زبان انگلیسی یکی از ویژگی‌های مثبتی بر زندگی شما سایه خواهد انداخت  این است که باعث افزایش شانس موفقیت شما در مصاحبه های شغلی و استخدامی می شود چرا که کارفرما متوجه توانایی مضاعف شما علاوه بر تخصص مورد نظر می گردد.

از دیگر مزایای این امر می توان به ارتقای شغلی شما نسبت به دیگران اشاره کرد، بسیاری از مشاغل ارتباط تنگاتنگی با زبان انگلیسی دارد مثل مشاغل حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات.

رشد و توسعه در تخصص خود از دیگر مزایای دانستن زبان انگلیسی است برای مثال چنانچه شما علاقمند به به روز کردن سطح اطلاعات و توانایی های خود هستید به جستجو در مقاله ها و همایش ها و کنفرانس ها نیاز دارید یا بایستی حتی در کلاس های آنلاین شرکت کنید که انجام همه آنها به دانستن زبان انگلیسی نیازمند است .

چنانچه شما مسلط به زبان انگلیسی باشید فرصت های بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود خواهید داشت و حتی می‌توانید با شرکت های بین المللی یا شرکت ها خارج از ایران و یا حتی به صورت فری لنسری کار پیدا کنید.

اگر شرکت شما نیازمند به سفر های خارج از کشور برای مبادلات و تجارت خود است شما به دلیل توانایی تسلط بر زبان انگلیسی بهترین گزینه برای همراهی تیم اعزام شونده جهت انجام امور شرکت در خارج از کشور هستید .

در بالا به نقش زبان و برقراری ارتباط میان انسان ها اشاره کردیم و چنانچه شما جزء گروهی باشید که به زبان های بیشتری مسلط هستید این امر به معنی یافتن ارتباطات بیشتری در نقاط مختلف دنیاست که خود ان به مفهوم موفقیت هر چه بیشتر نسبت به رقبای کاری شما می باشد .

مغز انسان باید در حال یادگیری و آموزش باشد تا از خطر فراموشی حفظ شود و یادگیری زبان یکی از بهترین روش های تقویت مغز و رفع خطر آلزایمر است.

چه مشاغلی مناسب برای فارغ التحصیلان و افراد مسلط به زبان انگلیسی

یکی از مشاغل خوب و پر طرفدار برای فارغ التحصیلان و افراد مسلط به زبان انگلیسی تدریس در آموزشگاه های زبان است چرا که روز به روز مردم بیشتر به فایده زبان انگلیسی در زندگی خود پی می برند و بسیاری از خانواده ها آموزش زبان را به فرزندان خود از سنین کودکی آغاز می‌کنند که این به معنی یک بازار کار بسیارعظیم و پر مشتری است و باعث توجه هر فردی به این شغل و مزایای آن می شود.

استخدام در دفاتر ترجمه متون نیز از دیگر مشاغل خوب و پر درآمدی است که می توان آن را بصورت حضوری و یا غیرحضوری انجام داد. مشتری های دفاتر ترجمه متون افرادی هستند که قصد مهاجرت یا تحصیل و یا کار در کشورهای خارجی و بسیاری از موارد دیگر را دارند بد نیست بدانیم که این ترجمه ها شامل دو گروه از ترجمه متون تخصصی و ترجمه متون عمومی می باشد . چنانچه شما توانایی ترجمه متون تخصصی را داشته باشید درآمد بالاتری خواهید داشت.

از دیگر مشاغل جذاب و بسیار پرطرفدار راهنمای تورهای گردشگری است که شما به عنوان یک فرد مسلط به زبان میتوانید در هنگام بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری اطلاعات مربوط به آن مکان را برای توریست های خارجی بدهید .

شما می توانید با ترجمه فیلم های زبان انگلیسی یک کار سرگرم کننده و درآمد زا برای خود داشته باشید چرا که حتی می‌توانید از دیدن فیلم نیز پول درآورید و پس از ترجمه آن را به صورت زیرنویس در فیلم قرار دهید .

مهارت شما در تسلط بر زبان انگلیسی باعث می‌شود که بتوانید محتواهای متنی و مقالات و متن سخنرانی ها و قرارداد های شرکت ها را به زبان انگلیسی به آنها ارائه دهید .

کلام آخر

اگر به دنبال پیشرفت شغلی و یادگیری زبان انگلیسی هستید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید :

متد آموزشی که شما استفاده میکنید تاثیر بسیار زیادی در علاقه و انگیزه شما برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی دارد چرا که چنانچه مربی شما نتواند به خوبی و با روش اصولی زبان را به شما آموزش دهد باعث دلسردی و فاصله گرفتن شما از آن می‌شود پس در انتخاب آموزشگاه ، مربی و روش آموزشی بسیار دقت کنید .

موفقیت در کنار استمرار است پس از خود توقع نداشته باشید که در کوتاه مدت به زبان دوم مسلط شوید بدانید که تمرین و تکرار کلید موفقیت است .

هر کس هنگام شروع زبان انگلیسی سعی می کند آن را با لهجه مورد علاقه خودش یادبگیرد ولی مهم تر از آن درست تلفظ کردن کلمات است پس سعی کنید تمرکز خود را بر روی تلفظ صحیح بگذارید.

یادگیری زبان را در زمانی شروع کنید که در آن ساعت انرژی و روحیه بالاتری دارید تا بتوانید نهایت بهره را از آموزش ببرید

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

شاید اولین سوالی که متقاضیان یادگیری زبان از خود می‌پرسند این است که کدام نوع از دوره آموزش زبان انگلیسی برای آن‌ها بهتر است؟ یا این که بهترین روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی کدام است؟ اگر این سوال را از افراد نابلد بپرسید و یا در سایت‌های نامعتبر موجود در اینترنت جست و جو کنید، شاید متدهایی مانند تماشا کردن بهترین فیلم زبان انگلیسی، خواندن کتاب‌ها، مجلات و صفحات اینترنتی، صحبت کردن با دوستان مجازی به زبان انگلیسی و خیلی موارد دیگر را به شما پیشنهاد کنند.
اما باید بدانید که تمامی این روش‌ها، تنها مکمل زبان انگلیسی هستند و برای یادگیری کامل، نباید صرفا از این متدها استفاده کنید. این روزها روش‌های بسیار زیادی برای آموزش زبان وجود دارد که انتخاب بین آن‌ها، کاملا به خود شما بستگی دارد. این که شما چقدر زمان در روز می‌توانید برای یادگیری زبان بگذارید و به طور کلی چه نوع آدمی هستید در انتخاب بین این روش‌ها تاثیرگذار است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی